Jak prawidłowo biegać ?

jak prawidłowo biegać

Jak prawidłowo biegać, by móc przyznać, że sport to zdrowie

Jednym z najczęściej wybieranych sportów jest bieganie. Z roku na rok pojawia się coraz więcej jego miłośników. Jest to sport przede wszystkim niewymagający dużych nakładów finansowych, nie ma ograniczeń wiekowych i można go uprawiać praktycznie wszędzie. Organizuje się też coraz więcej imprez biegowych – maratony, półmaratony, biegi nocne i terenowe. Przed rozpoczęciem przygody z tym sportem należy jednak upewnić się jak prawidłowo biegać, żeby nie zrobić sobie krzywdy. Bieganie także możemy zastąpić jazdą na rowerze. Tylko to wymaga dłuższego wysiłku jednak ma też to swoje korzyści. Na pewno są to bardzo dobre sposoby na jędrne pośladki. Szczególnie kierowana rada do Kobiet.

Wielokrotnie zaczynamy uprawiać jogging z zamiarem zgubienia kilku zbędnych kilogramów. Jest to znakomity sposób na osiągnięcie tego celu, ponieważ regularne bieganie nie tylko pomaga rzeźbić wspaniałą sylwetkę, ale może także przyczynić się do spadku masy ciała. Zatem jak prawidłowo biegać, żeby wspomóc odchudzanie? Długodystansowo, regularnie i powoli. W przeciwieństwie do krótkiego sprintu, który przyczynia się do rozwoju mięśni, spalanie tkanki tłuszczowej umożliwia właśnie długotrwały wysiłek. Na początek nie należy przesadzać nie tylko z tempem biegu, ale i z odległością. Początkowo około pół godziny wolnego biegu powinno wystarczyć, a z czasem można stopniowo zwiększać dystans.

Podczas biegu nie wolno zapominać o poprawnej postawie ciała.

Koniecznie z wyprostowaną sylwetką i wzrokiem skierowanym przed siebie, nie pod nogi. Przy tym trzeba pamiętać o prawidłowym oddechu. Oddychanie powinno odbywać się naturalnie, bez napinania mięśni czy wdechów w rytmie stawianych kroków. Przy dłuższych dystansach należy też pamiętać o tym, by kroki stawiać zaczynając od pięty, a dopiero potem stawiać na ziemi resztę stopy. Ręce trzymamy swobodnie, pod kątem prostym zgięte w łokciu i nie skupiamy się na rytmie, w którym się poruszają.

Zastanawiając się jak biegać, istotne jest żeby wziąć pod uwagę porę codziennej przebieżki i ubranie, które zakładamy. Największą popularnością cieszy się poranny jogging, który wprawia w pozytywny nastrój na resztę dnia. Niestety jest też dosyć kontuzjogennny, gdyż mięśnie nie są jeszcze dobrze rozciągnięte. Dla osób pracujących dobrym rozwiązaniem jest wieczorne bieganie, przyjemne szczególnie wiosną i latem. Warto też umówić się na wspólny bieg z przyjaciółmi, lub zabrać ze sobą psa, co może być dodatkową motywacją.

O ile bieganie nie wymaga dużych nakładów finansowych, jedyna rzecz która naprawdę potrzebna jest by prawidłowo biegać, to dobre buty. Porządne buty do biegania są przede wszystkim wygodne, ale i pomogą nam uniknąć kontuzji. Ważne jest też ubranie do biegania – oczywiście wygodne i tak dobrane, by zapewniało nam optymalną temperaturę. Przy wieczornym biegu nie należy zapominać o elementach odblaskowych – bezpieczeństwo zawsze powinno stać na pierwszym miejscu.

Artykuł pisany przez kursybeta.pl

Niezaprzeczalną zaletą biegania jest fakt, że można to robić gdziekolwiek.

Jednak w każdym poradniku mówiącym o tym, jak prawidłowo biegać, znajdzie się porada, by w miarę możliwości unikać chodników, a wybierać naturalny teren – las, czy też ścieżki w parku. Alternatywą może być także specjalna bieżnia na stadionie.

Kiedy wiemy już jak biegać, nie pozostaje nic innego niż założyć buty biegowe i ruszać w teren.

Powrót do kategorii Sport lub mapy witryny .